dag 5

imorgon åker vi hem till uppsala igen! och på måndag kommer min älskling hem! ♥

idag vaknade jag halv tolv, gick direkt ut med min bok och satte mig i en solstol! smörjde dock inte in mig med kokosolja då vi ska åka till morfars grav alldeles stax.

ja som jag skrev nyss ska vi till graven, sen ska jag och mamma till affären för att försöka hitta på något att äta idag.

jag tycker inte om att gå på kyrkogårdar, på något mystiskt sätt brukar det alltid vara lite kallare på en kyrkogård än utanför.. iofs kanske det bara jag som känner av det? men jag tror faktiskt på "spöken" har känt av saker flera gånger.. fast det kanske man inte ska säga högt.. då blir det väl något sjukhus för mig inom en snar framtid..

har dessutom märkt att ume-dialekten börjar smyga sig på.. älskar dialekten, men inte på mig själv! ;)

de ord som jag alltid har dialekt på är :
mormor
nyår
isak
fara

och det brukar min pojkvän ofta påpeka haha! det lär ju bli ännu mer nu när jag har varit här i en vecka..

aja vi ska fara till graven nu ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0