kungarna av tylösand

jag sitter och kollar på debatten på svt, och de diskuterar kungarna av tylösand och jag kände att jag måste yttra mig om det här:

jag följer serien och tycker att den är helt sjuk, men samtidigt riktigt underhållande! det är 8 unga personer som spenderar en tid tillsammans i ett hus. de fester, knullar och bråkar. ja det är kul att se på. för att alla har så himla sjuka personligheter och på fyllan är dom hur sköna som helst.

det är väl klart att de inte dricker 24/7 men vem skulle tycka att det var kul att se på de här personerna sitta och kolla på tv, räck upp handen.. nehe ingen! De har fri tillgång till sprit, men de är över 18 och har faktiskt rätt att dricka. Och helt seriöst vilken ung person skulle inte dricka om det gavs till en?

i debatten var det någon ung tjej som sa något liknande: är det såhär det ska framställas att man festar.
men det är ju så man festar som ung person, nu kanske kungarna överdriver lite men det är ju tv som framställer det så.

sen var det någon från hjärnblabla som påstod att sprit var en tradition och om det hade bestämts nu hade alkohol inte funnits.. haha tror du det själv eller? och kom igen, som om den här kvinnan aldrig tar ett glas vin?

nej jag måste faktiskt försvara killarna som var med i debatten, för jag tycker att det var lite väl mycket påhopp och pikar mot just dom..

jag tänker iaf fortsätta se serien och de som tycker att det är så avskyvärt kan ju skippa att slå på kanal5 på onsdagar klockan 22. :)

Kommentarer
Postat av: ebbajonasson

såg också den debatten och håller med dig fullständigt :P

2010-09-25 @ 15:37:26
URL: http://ebbajonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0