blixtar är inte alltid mysiga!

vaknade idag av att det åskade, robins pappa jobbar igen så jag och robin fick springa ut i ösregnet och dra ut internet.. vi satte oss och kollade på film helt plötsligt såg vi en stor ljusblixt utanför fönstret samtidigt small det till riktigt högt! vi drog då ut varenda kontakt som fanns i huset nästan haha..

så.. vi hade inte något alls att göra i några timmar, när åskan och allt är över sätter vi tillbaka allting men inget internet finns.. så vi kollade på film. sen när robins pappa kommer hem säger han att det inte kommer finnas internet på resten av veckan troligtvis då blixten slog ner i en telefonledning.. och gjorde så att alla grannar förlorade internet, det var tillochmed någons bordstelefon som hade exploderat!

jag hade iaf med mitt mobila internet så sitter uppkopplad på det just nu, iofs går det väldigt segt men bättre än inget! men jag vet inte hur länge vi stannar här, då robi också vill ha internet såklart..


funderar på att ha en liten fest eller så i helgen, så vi får se om det blir av också :)


puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0