måndag..

inte lätt att gå upp ur sängen imorse kan jag lova er! så hann inte äta frukost..

men som tur är kom bussen i tid iaf så jag slapp vänta 15 minuter i stan på bussen till skolan, behövde bara vänta 1 minut ;)

men på bussen får jag panik "hallå bussen ska inte svänga här den ska rakt fram" trodde jag hade satt mig på fel buss! Men så gick en kille som jag känner igen från skolan fram till chauffören och frågade vad som hände, men då var tydligen vägen där vi skulle ha åkt avstängd!

och så kommer det förbli i 5 veckor till, för det spelas tydligen in en film i det området, tror att det är den amerikanska versionen av män som hatar kvinnor!!

jaja skolan då.. svenska, samhällskunskap, lunch, turisthotell men det hade vi bara i 40 minuter för sen skulle vi förbereda idrottssalen, kommer berätta mer om det snart men måste bara ta upp en sak först..

turisthotelllektionen skulle vi ringa hotell runt om i sverige mest för att se hur de lät när de svarade i telefon ni vet, glad stressad otrevlig osv... jag jobbade med Jaqcueline så ska hon ringa till pensionat allvaret

J: ja hej jacqueline heter jag och håller på med ett skolprojekt jag undrar om du kan hjälpa mig med att svara på en fråga?'

(tant) T: nej jag har inte tid med dig du kan prata med min man..

J: jaha okej!
tanten (vi antar) håller telefonen mot axel och säger till mannen: du det är en kärring från någon skola som vill ha svar på lite skitfrågor!

varpå Jacqueline såklart lägger på!


så gör man inte! riktigt dålig stil!

men tillbaka till idrottssalen, det skulle komma folk från alla partier och debattera så vår klass ställde iordning stolar och sådär.
själva politikgrejen var inte sådär jättekul, och klokare blev jag inte heller kan säga såhär:

vänsterpartiet - hon skrek i micken, höll för öronen
socialdemokraterna - riktigt bra på att prata
miljöpartiet - höll sig inte till frågan och drog över sin tid hela tiden!
piratpartiet - rolig kille som "inte hade någon åsikt i den här frågan"
folkpartiet - antingen var han nervös eller hade väldigt ont någonstans
kristdemokraterna - skitskön kille som pratade, han var rolig!
moderaterna - också bra på att prata
centerpartiet - sa i stort sett ingenting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0