the ugly truth

som jag lovade så ska jag nu berätta för er om mitt bil "hatande" det är ingen fin berättelse.
men såhär är det;
ända sen jag var väldigt liten har jag lätt blivit åksjuk när jag har åkt bil, ju äldre jag blev - ju värre blev det. jag bor ju i uppsala, mina kusiner bor i stockholm det tar 50 minuter med bil, jag mådde illa och spydde.. när jag var 10 skulle vi åka ner till skåne på sommaren, det tar ungefär 9 timmar med bil. det var sommar och väldigt varmt ute, våran AC i bilen fungerade dåligt så det var ännu varmare i bilen, det var långa köer och väldigt dammigt.. så pappa började spruta med sån där spolarvätska (?) sitta i en varm bil och lukten av den där vätskan och jag var körd..

När vi hade kört en timme började jag spy. efter fyra timmar skulle vi stanna i någon stad för att sova där. så i tre timmar spydde jag oavbrutet, det gick inte mer än tio minuter mellan gångerna. även efter att vi hade stannat där vi skulle sova slutade jag, nej jag fortsatte hela natten och fick inte i mig någon mat heller. Dagen efter fortsatte i samma stil, den här gången satt jag fem timmar i den där jävla bilen stirrandes ner i en påse. framme i skåne fortsatte jag vara "åksjuk" i tre dagar.


och såhär har det varit varje gång vi har åkt långt sen dess.

till sälen är det somsagt ungefär 5 timmar. på hemvägen har det varit värst.. och jag har varit "åksjuk" upp till en vecka efter att jag har kommit hem, sista gången gick jag ner 18 kilo.

och nu kanske någon undrar "men vadå det finns ju åksjuketabletter"  jo tack jag vet.. jag har provat ALLT: vanliga tabletter, armband, tuggummin, plåster (som inte ens hade kommit ut i sverige) och tabletter stora som femkronor som kan söva en häst. ingenting fungerade. jag sov, vaknade och spydde.

så nu kan jag inte ta tabletter heller, inga alvedon om jag har ont i huvudet eller någonting, jag får kväljningar av mina p-piller.

där har ni den bistra sanningen. Förra året gick det dock bra att bila till sälen så jag hoppas på att min galna åksjuka har växt bort nu, för jag har haft riktigt jobbiga bilfärder genom åren.
nu vet ni iallafall haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0